zaterdag 28 september 2019

Frida's klimaatboek

klik voor een grotere versie of zet je bril op bompie...

Om Relmuis! te maken kroop ik in de huid van Frida een stoer tienermeisje met een nogal uitgesproken mening én grote mond. Maar ook met een passie voor schrijven, tekenen (en schelden) in haar dagboek. Dat tekenen als een tiener werkte wonderwel en was tegelijkertijd heel bevrijdend. Ook tijdens lezingen en workshops kon Frida steeds rekenen op de nodige belangstelling. Misschien omdat ze zo herkenbaar is?? Ondertussen begon ik (gelukkig in beperkte kring) stilletjes aan bekend te geraken voor mijn flauwe ongepaste grapjes en opmerkingen. Gelukkig kan ik het vanaf Relmuis! op mijn alter ego Frida steken: 'ik ben me aan het inleven voor een rol!'
Met de zweterige zomermaanden in het vooruitzicht kreeg ik de vraag om een serieus informatief boek vorm te geven en van plaatjes te voorzien. Een boek over de klimaatverstoring. ... ik hoorde mijn innerlijke Frida al van ver gillen: SAAAAAI!!!
En Frida flapte het er meteen uit: 'Vraag je dat aan hem of aan mij? Want wij denken dat dat een saai boek zou kunnen worden!' Pfff... wie wil die miserie lezen. 't zijn niet de kinderen die dat moeten lezen maar...

Maar kijk Frank en Moniek namen de uitdaging aan en schreven een (h)eerlijk boek. (En stilletjes zullen ze wel toegeven dat ze ook genieten van hún innerlijke Frida)

En omdat er in elk van ons wel een stukje Frida zit nodigen we jullie allemaal uit om Frida's laatste werkstukje, hét standaardwerk over klimaatverstoring, te komen ontdekken op zaterdag 12 oktober in de bib van Sint-Niklaas.

Profiteer ervan nu het nog kan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten