woensdag 9 juni 2010

ecosia

Via facebook kwam ik een link naar ecosia tegen. Ecowatte? Het klinkt als een fout ecologisch wasproduct, of een jaarthema op Sint-Lukas (Eco See yah, zie je...) maar neen, het is een zoekrobot zoals google, maar dan een ecologische variant. Wat gaan ze nog allemaal bedenken!? Kijk naar het kitscherig filmpje en oordeel zelf:



Het ziet er niet uit en heeft zeker niet het gebruiksgemak van google. (Maar het redt wel onze planeet?? Hoewel, hun servers zullen ook wel stroom verbruiken, maar ik ga ervan uit dat de energie hiervoor opgewekt wordt door zonnepanelen of iets dergelijks;-))
Wat is dat toch met die groene producten, organisaties,... Veel smaakvolle ontwerpen kom je toch niet tegen. OF het moeten de ecover producten zijn, die vind ik nog sober vormgegeven.
EN met 13 juni in het vooruitzicht,... wat te zeggen over de vormgeving van politieke partij Groen zucht!! Het is deze keer al wat beter dan de laatste verkiezingen, waar ze het succes van ecolo probeerden te kopiëren. Stijlvol, in het pak op de affiche. Mieke Vogels kwam er naar mijn gevoel niet mee weg. Gelukkig heeft Wouter Van Besien het voorzitterschap overgenomen, hij past wel in een pak... (ik wens hem alvast even veel stemmen toe als Jean-Michel Javaux). Maar erger nog, waren de persoonlijke foto's , met als achtergrond enkele groene/witte stralen, alsof er een kerncentrale achter hen ontploft... Neen ik snap het niet, dat terwijl zoveel creatievelingen op Groen stemmen?? Maar we wijken af, ecosia dus...

Mijn interesse als 'groene jongen' was gewekt en de zoekrobot moest getest worden... Ik tikte dan maar mijn eigen naam in en tot mijn eigen verbazing werd deze blog niet meteen gevonden, terwijl bij google dat helemaal bovenaan staat. Het verklaart misschien waarom je bij zoekopties meteen naar google kan overschakelen :-(

Mijn verbazing was echter groter toen ik een link naar de standaard tegenkwam. Blijkt dat Van A tot Zet in de cultuubijlage van de krant besproken werd... En net in het weekend van 1 mei waarop ik geen krant in de bus kreeg. Lees mee:








PS: Stem GROEN!!!

3 opmerkingen:

  1. Dan was die zoekmachine toch nog ergens goed voor :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klopt! MAAR altijd fijn om zoiets te ontdekken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus na A'zi(e)'(j)ë wordt het jaarthema in 4Ao nu Eco'si(e)'(j)a. Tja waarom ni' hé. eco'sie, eco'sa, atsjoem'lala. Daar is iets mee te doen, zeker als de gasten dat dan een heel jaar lang als thema in hun agenda noteren!

    BeantwoordenVerwijderen