dinsdag 8 juni 2010

Tobias en de Meetjesmobiel in deZONDAG

Tom wist me te vertellen dat ik in de Zondag stond... Waarvoor croissants halen op zondag al niet allemaal goed kan zijn. Ik hoop dat ze gesmaakt hebben.


Over smaken gesproken, merk op hoe hoog ik het boek hou... het was nodig want net voordien werden we door de mensen van Comeet (cultuur in 't Meetjesland) op een lekker etentje getrakteerd en dat had ik net iets te enthousiast naar binnen willen werken, met enkele spatten tot gevolg... ;-)
Nog meer smaken: naast het lekkere eten proefde ik ook een heerlijk streekbiertje; Augustijn, een goud-amberkleurig bier met een hoppige smaak en een moutige achtergrond (lees ik op internet) gebrouwen door brouwerij Van Steenberge. Maar volgens Wikepedia voor het eerst gebrouwen door de Augustijnenpaters te Gent. Dat gaan ze in het Meetjesland weer niet graag lezen. Ik herinner me nog 'het levendige gesprek' over de neuzen/cuberdons die bij de koffie lagen, die Gent geclaimd zou hebben ;-)... Niets is minder waar, officieel erkend streekproduct van Eeklo!
Een tijdje terug leerde ik ook de 'coeur de cuberdon' kennen, een aperitiefdrankje met een 'chapeau de curé'(de neuzen dus!) erin, maar daar hadden ze in Eeklo dan blijkbaar nog niet van gehoord.

Misschien moeten we binnenkort maar eens een receptenboek gaan maken, dat ligt 't schijnt goed in de markt.

2 opmerkingen:

  1. hi Jurgen,

    wat goed dat je gaan 'neuzen' bent op het net, om iets meer te weten over dat, inderdaad, erg lekkere biertje. De dag nadien dronk ik overigens een La Chouffe (hadden we het daar ook niet over?) Manman, wat is dat een godendrank! Trouwens, ga jij ook naar het feest van De Eenhoorn? Daar spotten we vast weer een lekkere drank. Tot weldra, Do

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ja,... La Chouffe stond op mijn favorietenlijstje! En ik mag het hopen vrijdag weer wat nieuws te ontdekken, tot dan, J.

    BeantwoordenVerwijderen