woensdag 10 oktober 2012

Super Gaston

Morgenavond start de expo Super&co in het 'Huis van het beeld' in de Seedfactory te Brussel. Een groepsexpo waarbij diverse illustratoren uit binnen- en buitenland hun versie van bekende superhelden, -schurken en -sukkels bundelen...

Vermits ik zelf weinig voeling heb met de (vooral Amerikaanse) superhelden ging ik op zoek naar een ander type held (dichter bij huis). Zo herontdekte ik Guust Flater of Gaston van Franquin. Vooral de vormgeving van de jonge Guust kon mij bekoren. Een eenvoudig maar geestig figuurtje. Guust staat erom bekend er een ietwat aparte levensstijl op na te houden. Rustig aan is al snel genoeg. Maar zoals het een echte superheld belieft heeft hij massa's zelf geknutselde gadgets (om zich het leven gemakkelijker te maken). Leve Super Gaston!

Achteraf gezien vind ik de prent precies beter zonder de rolschaatsen en de rietjes:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten